Tennisleraar stelt zich voor

27 september 2023

Per het komende winterseizoen zullen Niek en Jack geen trainingen meer verzorgen bij LTC Lexmond. Wij willen hen hierbij bedanken voor hun inzet en wensen hen veel succes in hun verdere loopbaan.

In het komende winterseizoen zal op de dinsdag de training worden ingevuld door Romana Blankendal.

Voor de invulling van een lesprogramma op de maandag zijn we druk doende een oplossing te vinden. Mocht je hebben ingeschreven voor specifiek de woensdag, dan zal RG Sports je hierover benaderen.

Update 7 oktober: de trainingen op woensdag worden ingevuld door Justin Casteleijn.

Mijn naam is Romana Blankendal, afgelopen januari 28 jaar geworden en inmiddels 4 jaar woonachtig in Amsterdam-Noord.

Ik ben als 7-jarig meisje mijn tenniscarrière gestart in Almere. Sindsdien altijd veel toernooien gespeeld en ben elk jaar van de partij met de competitie.

Mijn passie voor lesgeven is ontstaan in 2016 toen ik als vrijwilliger tennis- en sportlessen begon te geven bij een stichting. Dat doe ik nog steeds met plezier. Ik geef daar ook eens in de zoveel tijd workshops over techniek, tactiek en (les)materiaal. Hierna heb ik les gegeven bij verschillende verenigingen en ben ik nu 1,5 jaar hoofdtrainster bij TV Nederhorst.

Qua type trainer ben ik een relaxte “no-nonsense” type coach. Ik hou van een speelse sfeer, in combinatie met leergierigheid en wederzijdse inzet. Mijn doel is altijd dat de spelers elke les iets leren, zowel cognitief of technisch, en naar huis gaan met een voldaan gevoel.

Ik kijk er naar uit om bij LTC Lexmond aan de slag te gaan!
Tot snel op de baan!

Romana
romana.blankendal@rgsports.nl

Ik ben Justin Casteleijn en ben 18 jaar oud.

Ik tennis sinds dat ik 10 ben en daar is mijn liefde voor de sport ontstaan. Het begon allemaal met een leuk uurtje trainen maar werd al snel wedstrijden spelen en meer trainen. Ik speel nu nog steeds met veel plezier en ben nog  fanatiek wedstrijden aan het spelen.

Naast het tennis doe ik nog de opleiding: Sport en Bewegen in Hilversum. Ik zit nu in het laatste jaar. Hiernaast heb ik tijdens mijn opleiding het KNLTB tennisleraar A diploma behaald.

Tijdens m’n training focus ik me op de ontwikkeling van de spelers, waarbij plezier uiteraard een uitgangspunt is.

Ik kijk er dan ook erg naar uit bij jullie vereniging training te geven.

Tot snel op de baan!

Met sportieve groet,